Port Severn at Georgian Bay, 15jul 2017
In English below
I tjugo dagar har vi färdats genom dessa enoma vattenvägarna rakt igenom Kanada. Trettio dagar om vi räknar med Eire canal. I kringelikrokar, genom små sjöar, tråcklat oss igenom trånga passager (som vi inte trodde att Ambika skulle få plats..) med stark ström och ömsom ankrat i en lugn vik, ömsom stannat och förtöjt vid Canada Parks slussar eller bryggor. Vädret har varit "sådär" på ren svenska; sol ena stunden (och då är det riktigt varmt) och andra stunden mulet med regn- eller åskskurar (och då blir det ner till 12 grader..). "You should have come last year" säger alla, då var det tydligen den varmaste sommaren ever...
Vi har slussat med vanliga slussar, både mauellt hanterade och automatiska. Vi har stött på två "lift locks" där en balja med vatten och båtar lyfter upp/eller ner den andra baljan med vatten och båtar. Nu senast en marin järnväg rakt över en granitrygg som varit för dyr att göra en sluss av. Idag ska vi igenom den sista och minsta slussen av dem alla, en manuellt hanterad vanlig sluss. Sedan är vi ute i Georgian Bay som ALLA säger är klon på resan genom Kanada. Ska bli väldigt spännande. Vi får en känsla av att det liknar Stockholms ytterskärgård eller Västkusten kala klippor.
Vi får se :)
Mooring at Big Chute Marine Railroad
For twenty days we have traveled through these enomous waterways right through Canada. Through small lakes, we trampled through narrow passages (as we did not think Ambika would fit ..) with strong currents and anchored in a quiet bay, moored at the Canada Parks locks or jetty. The weather has been "so so" in pure Swedish; Sun for a while (and then it's really hot) and the second time cloudy with rain or thunderstorms (and then it's going down to 12 degrees ..). "You should have come last year" everyone says, then it was apparently the hottest summer ever ...
We have locked with standard locks, both manually operated and automatic. We've encountered two "lift locks" where a "pot" of water lifts up / or down the other "pot" with water (where the boats are ...) Now, last a marine railroad straight across a granite rock that has been too expensive to make a ordinary lock. Today we are going through the last and smallest lock of them all, an old one and manually managed.
Then we are out in Georgian Bay, as everyone says is claw of the journey through Canada. It will be very exciting. We get the feeling that it is similar to Stockholms outer archipelago or the Swedish west coast bald cliffs.
We'll see :)
Finally he came afloat with a little (actually a lot) of help... The result; a damaged prop and rudder :(
Now it's our turn to do the Big Chute :)
Picknick spot
A visitor at the picknick ground
Planning for Georgian Bay!