Regn, regn och ännu mer regn!

21juli
Kaledoniankanalen har vi inte sett mycket av trots att vi motorat på den hela dagen. Molnen är ungefär i ankelhöjd och regnet skymmer resten... Vi får göra som våra vänner i Tobisklubben (tuffa långseglare); köpa vykort över Skottland så att man ser hur det skulle ha sett ut... Tittar man på väderprognoser över området så stänger man snabbt ner dem igen :D. Tur att det finns mysiga pubar på vägen och trevliga människor bland våra slussande kamrater.

Imorgon kommer vi att lukta på havsluften igen, förhoppningsvis uppblandad med whiskey, eftersom vi planerar att lämna kanalen imorgon bitti (God and lock-keepers willing) och segla till Oban (singlemaltwhiskeyns huvudstad).
Nu kommer vi att få känna på Irländska sjöns tidvatten och strömmar som, enligt utsago, är upp till 9 knop här i närheten, hmmmm.



Lasse ser att Nessie har fått barn.... det visste ni inte



Så här såg det ut igår, i en lucka i regnet.

Kommentarer
Postat av: Karin Elfver Renström

Hej på er

Här kommer en solig och svettig hälsning från småland. Tänkte på er när ett seglande par fått en val i masten. Tror att det var lååångt söderut, kring sydamerika, men det har ni säkert redan hört :)

Ha det gott

massor av kramar

Karin

2010-07-22 @ 23:15:19
Postat av: Karin Elfver Renström

Hej på er

Här kommer en solig och svettig hälsning från småland. Tänkte på er när ett seglande par fått en val i masten. Tror att det var lååångt söderut, kring sydamerika, men det har ni säkert redan hört :)

Ha det gott

massor av kramar

Karin

2010-07-22 @ 23:16:02
Postat av: Håkan Hettinger

Hej på er. Jag är en "seglardrömmare" som igår hämtade "kanalen" tidningen i vår brevlåda på Ljusterö (Har sommarstuga på Ålön ca 5-6 Nm norr om Skärgårdsstad). Såg då artikeln om er och kunde inte låta bli att kolla web-sidan.

Visst blir man förvånad när solen tittar fram i Scotland. Jag var på cykelsemester i Scotland/Färöarna 1985... på 4 veckor hade vi 3 dagar helt utan regn.. Men upp på Ben Nevis kom vi i alla fall, och sedan vidare ut på Isle of Sky. När vi åkte tåget (cykel/tåg-semester..) från Fort Williams till ... och såg kanalen med slussarna från Inverness så var min tanke, den ska jag åka ngn gång... Men det dröjer nog ngr år till.

Jag kommer med nyfikenhet och intresse att följa er blogg och önsker er fortsatt trevlig resa, och snart blir 14 grader i sol till bra mkt mer antar jag... Mvh Håkan H

2010-07-26 @ 16:26:13
Postat av: Håkan Hettinger

Glömde vad slutsationen efter Ft W. hette... Malaig var det ( var tvungen at Googla en karta.. men jag har inte världens snabbaaste nät på Ålön så jag hann trycka send innan jag fyllde i det...)

mvh igen HH

2010-07-26 @ 16:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0