Surfa i Huahine

20aug, Huahine


NJUT av dessa underbart duktiga surfare!!

Visste ni att Huahine har "worldclass" surfing! Sydafrikanska Brian, erfaren surfare på katamaranen S/Y Malakate, berättade det igår. Han har massor av "Polynesiska tatueringar" = ärr efter att ha ramlat på de vassa reven....

Vågorna bryter bara 300m från där vi ankrade Ambika (utanför byn Fare). Inte en enda våg hittar in innanför reven där båtarna ligger blick stilla!!! Vi tog bilderna på väg ut genom passet från Huahine på väg till nästa ö, Raiatea (som syns i bakrunden på den första bilden).


Sugen, någon??

















Kommentarer
Postat av: Elisabet K

Tänk att jag kunde sånt i min ungdom, när jag bodde i Durban och försökte bli barnmorska!!!! Brukar säga att just då blev jag bättre surfare!

Forts. njut, hör snart av mig mailledes. Kram.

2011-08-21 @ 18:23:42
Postat av: Mary af Rövarhamn

Wow, absolut sugen. Men inte på "tatueringarna". Är nog lite för feg, sist pajade jag knät. Men surfingbrädan är med : )Fantastiska bilder, har ni tagit dem själva?



Hälsar vi på Mary af Rövarhamn från Tahiti

2011-08-24 @ 04:32:38
Postat av: Bolla

Åh, jag blir grymt sugen. Att kombinera segling och suring måste vara optimalt liv. JAG KOMMER!

2011-09-03 @ 13:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0