Fakta om Ambika - för den intresserade

Fakta om Ambika, en Beneteau Oceanis 46

 

Design                                  Berret Racoupeau                 

Interior layout and design       Nauta Design

Length Over All                      14.40 m

Hull Length                            13.68 m

Hull Beam                             4.30 m

Deep draft                            2.05 m

Light displacement                 10 565 kg

Max Engine Power (Hp)          75 hp Yanmar med rak propelleraxel, flexifold 3 bladig foldingpropeller

Fuel tank capacity                  235 L + 205 L = tot 440

Water capacity                      565 L

CE Certification                      A8/B9/C14

Sail area                               101,00 m² + 140 m2  (Genaker) + hårdvindsgenua

Windlass                               1000W samt 60m kalibrerad kätting

Anchor                                  20 kg Delta, 15 kg Bruce (2x110m ankarlina)

 

Ström ombord

Solpanel                                230 W

Vindgenerator                       Rutland 913, 90W

Motorgenerator                      80 AH med Sterling laddningsregulator (TWC)

12V elsystem, 220V elsystem med 3000W Sinusinverter

 

Kommunikationshjälpmedel

Satelittelefon                        Iridium 9555

HF (kortvågsradio)                ICOM IC-M802 med Pactormodem för Internet

Wifi förstärkare                     RadioLabs

 

Navigationshjälpmedel

Raymarin E80, Navionic Gold world wide

Garmin GPS 76, handhållen

Iphone med Navionics charts

PC med Tsunamis sjökort och GPS-antenn

AIS transponder A+B             Trueheading

 

Övrigt

Targabåge som dävert, ställning för solpanel, vindgenerator, antenner, lyft för MOB, etc.

Gummijolle för 6 personer

Gasolugn

Gasolspis

Elspis

Microvågsugn

Dubbla kylskåp med frysfack

TV

Biminitopp

 

 


Kommentarer
Postat av: Tom Malmste / Ever After

Hej, Vilken jävla otur ni hade... Vill bara påpeka att det kanske inte syns på riggen om den tagit skada. Vi hade åsknedslag i Grekland och året efteråt började vanterna gå isär. många försäkringsbolag byter automatiskt vanterna och stag efter ett åsknedslag. Vi fick våra bytta på försäkringen. Också alla kablar borde bytas , efter en tid blir det (kanske) sämre spänning i dessa..... Hälsningar från Finland, hoppas vi ses i Darwin.

Tom

2012-06-15 @ 22:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0