Intet är som väntans tider...

15maj, Panama City

Medan vi otåligt väntar på att Petra och Tove ska stöka undan sina tentor och flyga hit (02jun) börjar vi så saktekiga få "krupp". Vi handlar elkablar dagarna i ända känns det som... Dessutom har det varit ganska dåligt väder, mulet och åska och regnskruvar. I morgon kommer vi (kanske!) att få ström ansluten till de nya solpanelerna...
Men idag, nu, åker vi ut till Taboga!  Det är en liten ö bara 6nm från Panama City. Kanske kan vi bada och sola en dag....



Kommentarer
Postat av: Victor & Ellen

Hej skype imorgon?

2011-05-15 @ 19:46:38
Postat av: Mazarin

Hej på er!



Skönt att höra att det går bra om än långsamt framåt västerut för er. Vi ska snart ge oss av söderut för att bida orkansäsongen på Grenada hade vi tänkt oss.



Vi har förresten beslutat oss för att försöka sälja vår fina båt och köpa en större familje-båt. Mer info på vår hemsida www.sy-mazarin.se så tipsa alla ni känner!



Hälsningar från Marcus och Marta och Fox

2011-05-15 @ 20:14:06
URL: http://www.sy-mazarin.se
Postat av: lasse & erja

Jepp! Skype imorgon, you bet! mapa

2011-05-16 @ 03:02:09
Postat av: lasse & erja

Hej Mazarin! Grenada blir ju bra vinterplace och vi ska visst tipsa om båten! Lycka till med både sälj och köp :) Må gott, vi hörs!

2011-05-16 @ 03:08:36
Postat av: Marie Holmqvist

Tjolahopp!! Oj, oj, oj... är det meningen att vi nu ska tycka synd om er med lite åska och regn och det faktum att ni inte får var ute på äventyr preciiis hela tiden? :O) (fast ni faktiskt ÄR det - remember?)Personligen skulle jag gärna byta... här är det gråmulet och ca 15 grader varmt idag, max. Och med tanke på att Galapagos är nästa anhalt, min lilla drömö (snyft) så kan jag inte tycka annat än att lite elkablar, regn och åska är... helt OK. Må gott!!! KRAAAAAM

2011-05-16 @ 11:42:05
Postat av: Eva och Hasse

Hej på er !

Våra hyresgäster beslutade att flytta tillbaka till Tyskland i sommar så vi bestämde oss att fara hem. Vi har planer på ett nytt äventyr i Medelhavet istället. Hasse gör en solosegling över Atlanten och jag mönstrar på i Europa,ev Azorerna. Jag följer er på bloggen och hoppas vi syns igen! Ha det toppen Kram Eva

2011-05-16 @ 19:25:59
URL: http://[email protected]
Postat av: lasse & erja

Hmmm Marie, inte mycket sympati att hämta där inte :) men även en äventyrare måste få ha en "bad hairday" någon gång. Idag skiner solen i våra sinnen igen och vi har skaffat ett nytt mantra: patience, patience, patience ;)

2011-05-16 @ 23:40:31
Postat av: lasse & erja

Eva & Hasse; vi följer er på er blogg också! Hoppas Hasse får fina vindar och utan att krocka med alltför många flygfiskar ;) Vi syns nog i Medelhavet!!

2011-05-16 @ 23:42:52
Postat av: Marie Holmqvist

Den här sidan verkar ha fått en knäpp... jag skrev ett inlägg igår - som inte syns. Dock står det att det ska finnas 8 inlägg, men det syns bara 4...

What is it? är det ni som selekterar? ;O)

2011-05-17 @ 13:59:28
Postat av: Jan Blomqvist

Hej på er skönt med lite regn ...

Här är det mulet och tråkigt med snart kommer värmen

Jag har en app i min iPad som gör att jag kan se alla fartyg i hela värden som har AIS och det har väl ni också vore kul att fåer nummer tror det heter mmsi. Men det känner ni väl till

Då skulle jag kunna se er på min iPad. Skulle vara lite kul

Måsågott

Janne

2011-05-17 @ 15:37:48
Postat av: lasse & erja

Marie, vi gör ingen ingen selektering och vissa bilder är borta också... vet inte vad som hänt?



Janne; vårt MMSI nummer är:265 648 350 :)

2011-05-17 @ 15:52:23
Postat av: Jan blomqvist

Hej igen

Har ni AIS en på jag hittar inte er

Janne

2011-05-17 @ 22:07:05
Postat av: Jan Blomqvist

Hej igen

Har ni AIS en på jag hittar er ej

Janne

2011-05-17 @ 22:13:10
Postat av: lasse & erja

Janne; Vi ligger still i Panama City och har inte på AIS:en. Om du vill kan vi sätta på den, tala bara om vilken tid!! Hälsningar Lasse

2011-05-17 @ 23:17:07
Postat av: Jan Blomqvist

Okey

Kan ni sätta på den vid femton tiden och ha den på nio tiden funkar det

Janne

2011-05-18 @ 13:10:29
Postat av: lasse & erja

Hej igen Janne. Skriv ett mail på [email protected] och tala om vilken tid vi ska sätta på AIS, gärna UTC tid och gärna någon dag fram så vi säkert är i båten. Sån testar vi. Ha det gott!

2011-05-23 @ 19:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0