Valvaka i Vila Real - tillbaka i Portugal!

20sep, Vila Real

Efter Rota seglar (vi för motor) till El Rompido. Ingen vind. Över huvud taget har det varit väldigt dåliga seglingsvindar på Algarvekusten i form av instabila och svaga vindar. Vi tar upp segel och efter 20min får vi ta ner dem igen...  El Rompido var ett särskilt spännande ställe att angöra på grund av sandbankar, grunt och extremt smalt väldigt nära stranden - en angöring som inte alls stämde med plottern!!! Väl framme la vi oss på svaj över natten och gjorde en blixtvisit in till den söta byn och handlade bröd och grönsaker (plus öl och vin).

Från El Rompido seglar (motorar) vi ca 30nm till Vila Real. Vi stannar ibland och tar ett dopp i böljan :D. På kvällen valvaka (via trög uppkoppling på Internet) med stora förhoppningar om alliansseger... Champagnen byttes dock mot Mousserande vin när resultatet redovisades.

Imorgon ska Marie och JanA med flyget tillbaka till verkligheten och vi måste närma oss Faro så nästa destination blir Vilamoura.


 

Vadå svårt att hitta ankarplats i El Rompido!!!??



Haremsdamer i Afrika!??!



Första valrapporten har just anlänt!!



Kommentarer
Postat av: Karin Elfver

2010-09-20 @ 20:23:52
Postat av: Karin Elfver

Följer er med spänning. Till Lagos har jag tågluffat en gång...när jag var 24 år...får se nu? Ah, 11 år sedan alltså. Minns det underbara vattnet, goda maten, vänliga människor och mina sönderbrända axlar. En av de få gånger som jag verkligen har bränt mig.



Jag äter numera bara blodpudding, maskrosor, kirskål och litet linser. Ibland får jag en portion soppa av Stadsmissionen. Klarar jag blodpuddingen över vintern så har jag snart till seglarkursen och flygbiljetten. Det räcker till en enkel biljett. Hoppas att ni tycker det är ok. Jag är jättebra på att svabba däck ;)

Kram till er båda

Karin Elisabeth (en av dem)

2010-09-20 @ 20:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0